Snáď každý o tom už niekde počul, ale čo je to vlastne, mnohí z vás sa asi spýtajú. Blog (alebo weblog) je definovaný ako web stránka, ktorá obsahuje príspevky v chronologickom poradí. Každý príspevok má zvyčajne link na komentáre, kde čitatelia môžu reagovať a vyjadrovať svoje názory. Je to vlastne akýsi internetový denník, kde môžete písať o veciach, ktoré vás zaujímajú, môžete kritizovať či upozorňovať na zaujímavosti, príležitosti, uverejňovať fotografie a pod. Možnosti sú nekonečné.
Na rozdiel od klasickej web stránky, blog je interaktívnejší a neformálnejši , dá sa veľmi ľahko vytvoriť a je zadarmo – nemusíte si zakúpiť doménu a hosťovanie stránky je taktiež bezplatné.
Tak, teóriu máme za sebou. Ďalšia otázka znie:
AKO SA TÝM DÁ ZAROBIŤ
Blogovanie sa stalo v posledných rokoch dôležitým marketingovým nástrojom. Využíva ho už aj väčšina zahraničných firiem - k nám sa to ešte moc nedostalo, snáď v budúcom desaťročí J si majitelia firiem uvedomia, o čo prichádzajú. Poskytuje neformálnejší kontakt so zákazníkmi, čo pri dobrých službách (joj, ale na Slovensku sa ešte aj na túto tému máme čo učiť) buduje dôveru, umožňuje rýchlo, lacno a efektívne informovať o novinkách, zvyšuje page rank“ a tým pádom aj návštevnosť domovských web stránok. Takto prispieva k zvýšeniu zisku z predaja pri minimálnej investícii. O výhodách, ktoré prevádzkovanie blogu poskytuje by sa dalo napísať ešte omnoho viac, ale .poďme radšej ďalej, k praktickým otázkam.
Keď nemáte firmu a vlastné web stránky.
Aj v tomto prípade je blog jednoduchou cestou na privyrobenie si, bez toho aby ste museli investovať peniaze. Treba mať len čas a chuť tvoriť. Ľudia zarábajú na blogoch hlavne pomocou Google AdSense a linkami na tzv. „affiliate programs“. V tomto článku sa budem zaoberať hlavne s AdSense – o tom, ako fungujú „affiliate programs“ sa dočítate v budúcich článkoch.
Google AdSense
AdSense sa môže stať veľmi lukratívnym marketingovým nástrojom v rukách šikovného blogera. Princíp spočíva v umiestnení tzv. „contextual ads“, t.j. reklamy súvisiace s obsahom Vášho blogu. Povedzme, že máte blog o najnovšej móde. Reklamy, ktoré vám tam Google (samozrejme s vašim súhlasom) umiestni sa budú vzťahovať na oblečenie, módne doplnky a pod. Po kliknutí na tieto reklamy pribudne blogerovi na účet niekoľko centov až dolárov. Je to tzv. PPC (pay per click) systém. V preklade: peniažky za každý klik. Teraz si nemyslite, že si rýchlo zbúchate blog, dáte si tam AdSense a budete ako divý klikať na reklamy. Tak to veru nefunguje. Google má prefíkaný systém, aby takéto správanie odhalil a okamžite vám zavrie účet . Bye bye. Je zakázané klikať na vlastné reklamy a Google zastrihá ušami aj pri príliš početných klikoch z jednej IP adresy.
Reklamy, ktoré Google umiestňuje na váš blog sa volajú Adwords. Osoby, firmy, ktoré chcú propagovať a predávať svoje produkty platia Googlu za každý klik. Google sa potom s vami delí o províziu. Asi si viete predstaviť, aký majland na tom Google zarába!
U nás podobný systém prevádzkuje Etarget. Firmy si môžu zaplatiť za PPC reklamy (podobne ako Adwords), ktoré sa zobrazujú zadarmo na 123 portáloch (platí sa iba za klik, nie za zobrazenie inzerátu. Avšak zložka Adsense tu chýba :-(.
Google vám dopredu nepovie koľko percent z každého kliku vám prislúcha a percentá môžu byť rôzne, závisí to od viacerých faktorov. Pre naše účely si povedzme, že je to 50%. Ak teda niekto zaplatí za Adwords 40 centov/klik, vy zarobíte 20 centov za každý klik na túto reklamu. Zvyšných 20 centov je pre Google.
Ako Google určuje cenu za klik? Je to rovnica, kde je na jednej strane AdSense a na druhej Adwords. Záujemcovia o Adwords ponúknu určitú sumu za kľúčové slovo. O čo vyhľadávanejšie a lukratívnejšie, o to viac sú ochotní za slovo zaplatiť. Niektoré slová stoja pár centov, ale niektoré sú aj za 50 dolárov (z takého slova máte 25 dolárov za klik!). Pochopiteľne, niektorí ľudia produkujú blogy vyslovene kvôli AdSense. Zistia si dobre platené kľúčové slová a vychrlia články na túto tému. Aby ste si nemysleli, že to je super ľahký zárobok, podotýkam, že najťažším orieškom v tomto biznise je navigovať a dostať ľudí na vaše stránky. A tých potrebujete veľa, lebo klikajú len niektorí.
Contextual ads môžete umiestniť len na blogy písané v Googlom podporovaných jazykoch. Slovenčina a čeština k nim donedávna nepatrili, ale asi pred mesiacom sa Google predsa len umúdril a zaradil aj náš jazyk medzi podporované. Podľa čoho sa Google rozhoduje o tom, ktorú reč bude podporovať je mi záhadou.
Ak sa vám táto cesta zárobku pozdáva, vytvorte si zaujímavý blog, otvorte si Google AdSense účet (nič to nestojí), umiestnite na blog linky na „affiliate programy" a vymýšľajte, ako spropagovať váš blog , aby ho čítalo čo najviac ľudí.
P.S. Máte pripomienky, otázky či iné dobré nápady? Kliknite tu dole na "Comments" a napíšte.
4 komentáre:
Neviem,či to bude na Slovensku dobre fungovať,lebo je dosť malé,takže najlepšie je asi vytvoriť blog v anglickom jazyku-návštevnosť bude určite lepšia.
Áno, to je pravda, blogovaním v slovenčine či češtine sa síce dá niečo zarobiť. ale budú to skôr len drobné.
Avšak pre mnohých je písanie príspevkov v angličtine neľahkou úlohou pretože to už vyžaduje veľmi slušnú znalosť jazyka.
Tip pre tých, ktorí vedia spoň trochu po anglicky: existuje softvér, ktorý vám tie články napíše skoro sám ... kde tu to budete ale potrebovať upraviť. Okrem angličtiny vám pomôže napísať články aj v nemčine, francúzštine, španielčine, portugalčine a taliančine. Ja ho používam veľmi častou a som s týmto softvérom nadmieru spokojná. Volá sa Instant Article Wizard a stojí 67$
http://www.neobux.com/?r=onedirection99
najlepšia klikačka platí od 2USD všetci ju chvália a ja nemam nič proti Veľká spokojnosť.......
Ahojte všetci, prišiel som o peniaze toľkým spoločnostiam, ktoré tvrdili, že sú skutočnými poskytovateľmi pôžičiek, ale všetko moje úsilie bolo márne, prišiel som o viac ako 35 000 eur pre falošných poskytovateľov pôžičiek, o ktorých tvrdia, že sú tým, čím nie sú. Kým ma môj priateľ nezoznámil so správnym veriteľom, ktorého som kontaktoval, a úspešne som od neho získal pôžičku len za 48 hodín, odporučil by som každému, kto hľadá pôžičku, bez obáv, aby ich kontaktoval e-mailom: lapofunding960@gmail.com
Whatsapp +447883183014
Zverejnenie komentára